Hopp til innhold

FAQ

Flowbird er en enkel betalingsapp som lar bilister betale for parkering ved hjelp av mobilenheten eller datamaskinen.

Trafikkbetjenten bruker en mobil enhet som søker etter alle aktive parkeringer i et register. Ingen kvittering er nødvendig. Hvis du føler at du vil ha kvitteringer for parkeringene dine, kan du finne de på my.flowbirdapp.com

 my.flowbirdapp.com

 
 

Ja, du kan bruke kontoen din til å betale for parkering med Flowbird fra hvor som helst. Flowbird kontoen din kan brukes på alle stedene som har tjenesten. Sjekk ut hvilke steder tjenesten er tilgjengelig.

Den er også tilgjengelig i en del byer i hele verden.

Ja du kan registrere flere biler på din konto.

Kjøp og betaling

Ja, betalingene dine fra Flowbird-kontoen din er veldig sikre. Flowbird betalingssystem er sertifisert i henhold til standarder for betalingskortindustrien.

Registrering for Flowbird tjenesten er gratis.

Opprett kontoen din på my.flowbirdapp.com eller via Google playstore (Android) eller Apple IOS (iPhone).

Registrer registreringsnummeret på bilen du ønsker å parkere med. Du kan gjerne registrere flere biler.

Under din første Flowbird transaksjon må du angi debet- / kredittkortinformasjonen din, som er lagret sikkert, slik at du ikke trenger å angi den igjen.

Når du velger å parkere med Flowbird, betaler du den vanlige parkeringsavgiften som parkeringsoperatøren belaster (privat operatør, kommune, universitet, sykehus, etc.)

I tillegg kommer det en ekstra gebyr for bruk av Flowbird tjenesten. Totalbeløpet kommer opp før du bekrefter betalingen og starter parkeringen.

Administrering av min konto

Når du registrerer deg, må du skrive inn registreringsnummeret til kjøretøyet du skal parkere med. På et senere tidspunkt kan du legge til flere biler ved å gå inn på "mine sider" på appen eller på nettet. Du kan også legge til et kjøretøy neste gang du starter en ny parkering.

Ja, du kan endre telefonnummeret ditt på "mine sider" etter at du har logget deg på my.flowbird.com

Så lenge parkeringen din er aktiv, vil den ikke være synlig i historien. Den ligger under aktive parkeringer. Når den er utløpt, vil den havne i historien.

Hvis du har valgt å motta en påminnelse fra Flowbird, vil de bli sendt automatisk. Hvis du ikke vil ha en SMS, kan du gå til appens innstillinger og slå den av.

Når skal du registrere en konto, sørg for at alle obligatoriske felt er korrekt utfylt. Hvis det ikke løser problemet kan du kontakte vårt kundesenter ved å fylle ut dette skjemaet og sende det inn.

Hvis det ikke er noen feil med telefonnummeret eller e -postadressen, er det sannsynlig at det kan være registrert på en annen konto. Hvis du allerede har opprettet en konto med den samme informasjonen du prøver å opprette en ny konto, må du enten endre eller slette denne informasjonen. Hvis dette ikke løser problemet ditt, kan du kontakte vår kundeservice.

Ja! Flowbird appen er en internasjonal betalingsapp som kan lastes ned i forskjellige versjoner i Apple Store (IOS) og Google Playstore (Android). Tjenesten er for tiden tilgjengelig i forskjellige land. Du må være koblet til en av disse butikkene for å kunne se appen.

Ja, du kan slette din konto med din informasjonen hos oss. Ta kontakt med vår kundeservice.

Etter tre mislykkede forsøk vil kontoen din bli blokkert. Du kan tilbakestille ditt passordet ved å trykke "Glemt PIN -kode eller passord"

Bruk av tjenesten

Dessverre kan du ikke avbryte eller endre parkeringsplassen når du har betalt for den. Du må betale for en ny parkering med riktig stedskode, hvis ikke risikerer du å få Kontrollsanksjon (Parkeringsbot).

Flowbird er ikke ansvarlig for din kontrollsanksjon (parkeringsboten). Sjekk alltid at din parkering er bekreftet (se under fanen aktive parkeringer). Er den avsluttet finner du den under historie. Du må alltid kontrollere at all informasjon du har angitt er korrekt (registreringsnummer og stedskode) for at en parkering skal være gyldig. Du kan ta kontakt med parkeringsoperatøren som håndterer parkeringen der du mottok din parkeringsbot. Husk å ta vare på kvitteringer / detaljer om alle gyldige betalte parkeringer. 

Hvis du har valgt å motta en bekreftelses -e -post, vil du motta en e -post som bekrefter at den er aktiv. Hvis ikke kan du sjekke under aktiv parkering og se at den er aktiv der. Når den ikke lenger er aktiv, vil den ligg under historie.

Hvis du har valgt å motta et SMS -varsel som varsler deg om at parkeringen er i ferd med å utløpe, vil du motta en SMS om at parkeringen din er i ferd med å utløpe.

Ja, på kontoen / historikksiden din kan du velge og eksportere historikken for betalt parkering.

Kontakt

Et spøsmål,
et forslag
eller trenger du hjelp

Flowbirds kundeservice er her for å hjelpe deg og legge til rette for din parkering.

AppIcon

Last ned Flowbird for iOS or Android

Hopp rett ned til innholdet